Ce face o firmă de administrare a blocurilor și pentru ce este utilă
Serviciile multiple pentru care este competentă o frimă de administrare a blocurilor fac mai ușoară viața locatarilor în vederea gestionării problemelor sau situațiilor cu care se confruntă.
Printre avantajele de care dispune o firmă de administrare a blocurilor se enumeră și reducerea de cheltuieli, asigurarea serviciilor de contabilitate, administrare, întreținere, reparațiile necesare, curățenie și alte nevoi ale locatarilor blocurilor respective.
O firmă specializată și autorizată pentru administrarea blocurilor este prezentă de-a lungul întregului an, fără concedii sau pauze pentru orice nevoie și salvează bugetul proprietarilor în ceea ce privește treburile gospodărești.
Costurile firmelor de administrare a blocurilor gravitează în funcție de numărul de apartamente dintr-un bloc. Cu cât sunt mai multe apartamente într-un bloc cu atât va fi și prețul firmelor de administrare mai mic. În cazul blocurilor cu apratemente puține, costurile sunt mai ridicate.
Tipuri de responsabilități ale firmelor de administrare ale blocurilor
Administrarea tehnică are ca obiective
- Inspectarea periodică de proprietăți comune cu scopul de a remedia posibile defecțiuni ale instalațiilor de folosință comună sau avarii ale altor secțiuni precum la instalația de apă. Pierderile care pot determina creșterea nejustificată a cheltuielilor asociațiilor de proprietari sau chiar ale proprietarilor sunt eliminate în acest proces de inspectare periodică de proprietăți
- Cu acordul proprietarilor se fac și inspectări ale proprietăților individuale care au ca scop remedierea posibilelor defecțiuni ale instalațiilor de folosință comună
- Procurarea de materiale destinate întreținerii și reparațiilor necesare
- Supravegherea atentă a lucrărilor de reparații și a contractelor pe care asociațiile de proprietari le au cu furnizori de bunuri sau serivicii
- Verificări anuale ale contoarelor de apartamente, calcularea costurilor și consumurilor
- Monitorizarea facturilor consumurilor de energie electrică, termică, apă sau alte consumuri și contracte pentru ca acestea să fie corecte și costurile bine calculate
- Sunt controlate obligațiile contractuale ale personalului care este angajat pentru încărcarea și evacuarea gunoiului menajer, îndeplinirea sarcinilor de curățenie sau alte responsabilități pentru îngrijirea blocurilor
- Efectuarea de reparații necesare (elemente de închidere ale ușilor sau ferestrelor, înlocuire de întrerupătoare sau becuri etc)
Contabilitatea
- Realizarea lunară de liste pentru plata întreținerii
- Cu ajutorul mijloacelor informatice se va face organizarea și conducerea contabilității în partidă simplă
- Se va completa registrul inventar, registrul jurnal, registrul pentru evidența fondului de reparații, registrul pentru evidența sumelor speciale, registrul pentru evidența fondului de rulment, registrul pentru evidența fondului pentru penalizări
- Plata tuturor facturilor
- Un raport privind administrarea condominiului pentru anul precedent se întocmește anual pentru Adunarea Generală a Asociaţiei de Proprietari
Casieria
- Cotele de contribuţie ale proprietarilor la cheltuielile curente ale asociaţiei precum şi a altor venituri cuvenite asociaţiei de proprietari sunt încasate de către firmele de administrare ale blocurilor
Cenzorat
- Instrument util în depistarea și reglarea din timp a unor eventuale erori de calcul, evidență, înregistrare sau repartizare
Curățenie
Serviciile de curățenie asigurate pentru garaje, holuri, casa scărilor, spații tehnice și alte locuri ale blocurilor care necesită curățenie
Acțiuni pentru optimizarea activității asociației, acțiuni de evaluare ale corectitudinii și legalității construirii și folosirii fondurilor necesare, înregistrărilor legale în contabilitate, monitorizarea sumelor încasate, destinația sumelor, plățile, soldurile și disponibilitățile bănești. Ajutorul oferit de către firmele de adiministrare ale blocurilor este esențial și de mare folos.