Administrarea unui imobil si serviciile conexe acesteia

Ce face un administrator de bloc sau de cladire

Ce anume face un administrator de bloc?

Un administrator de bloc supraveghează operațiunile zilnice și întreținerea proprietăților comerciale, industriale sau rezidențiale. Ei fac legătura cu chiriașii și proprietarii, coordonează și gestionează activitățile de întreținere, menaj și securitate și se asigură că facilitățile respectă standardele și codurile de reglementare.

În general vorbind, administrarea clădirilor va intra sub incidența serviciilor de administrare a proprietății. Administratorii clădirii sunt responsabili pentru spațiul în sine – clădirea fizică a clădirii și birourile închiriate – și sunt însărcinați cu întreținerea pentru a se asigura că își păstrează valoarea.

În unele cazuri, administratorii de bloc pot împărți responsabilitățile de întreținere cu administratorii de imobile. Acestea includ sarcini precum repararea scurgerilor de acoperiș, cherestea putrezită, crăpături și alte mișcări, mucegai și alte probleme care, dacă sunt lăsate nesupravegheate, pot duce la reparații costisitoare.

Cu toate acestea, administratorii de proprietăți pot fi mai puțin implicați în întreținerea și gestionarea clădirii fizice și mai implicați în aspectele de afaceri. Aceasta poate include responsabilități asociate cu asigurarea chiriașilor, crearea de sondaje de satisfacție a ocupanților și menținerea nivelurilor de păstrare a chiriașilor, împreună cu aspecte financiare și alte activități administrative generale.

Ceea ce diferențiază rolurile este că administratorii de bloc dsu de cladiri tind să lucreze pentru o companie externă (adesea o firmă imobiliară sau o companie de administrare a proprietății) care deține clădirea, în timp ce administratorii de facilități sunt frecvent angajați de organizația care deține, operează și ocupă clădirea ( sau clădiri).

Ambii manageri protejează investiția financiară a proprietarului clădirii în clădire, doar în moduri ușor diferite. Administratorii de facilități tind să fie mai implicați cu persoanele care folosesc o facilitate și cu munca care se desfășoară acolo. Ei sunt însărcinați cu transformarea unei facilități într-un loc mai bun și mai productiv. Managerii de clădiri reprezintă de obicei interesele proprietarilor. Munca lor ajută în general la generarea de venituri pentru proprietarul clădirii.

Managerii de clădiri acționează pentru a menține relații pozitive cu chiriașii sau alți ocupanți în numele angajatorilor lor, dar responsabilitatea lor finală este clădirea în sine și nu cerințele distincte ale ocupantului legate de facilități.

Liniile dintre clădire, proprietate și administrarea facilității sunt frecvent neclare. Administratorii de clădiri și proprietăți pot fi responsabili pentru mai multe clădiri și numeroși clienți, în timp ce un manager de instalații poate fi responsabil pentru un portofoliu de clădiri, dar va funcționa doar pentru o singură organizație.