covid 19 real estate 1200x630.1584223049

Cum gestionam administrarea cladirii noastre in pandemie ?

In fiecare zi primim informatii noi despre situatia actuala din lume : fi ca este vorba despre noi masuri economice impuse sau despre vesti din ce in ce mai proaste despre raspandirea Covid-19. Si pentru ca nu ne gandim niciodata, sau aproape niciodata, la modul in care aceata situatie ne afecteaza in viata de zi cu zi atunci cand este vorba despre administrarea unei cladiri, fie administrarea unui imobil de birouri sau administrarea unui bloc.
Pentru ca stim cu totii ca birocratia din tara noastra este una absolut ingrozitoare, cand discutam despre administrarea financiara a unui imobil care se afla in proprietatea noastra trebuie sa luam in considerare cateva aspecte esentiale , si anume :

– existenta unei evidente complete a documentelor de ordin financiar ale asociatiei de proprietari corespunzatoare imobilului in cauza : aici este vorba despre o cantitate enorma de documente care trebuiesc mentinute in ordine, de la chitante, registre de casa sau de banca, evidenta fondurilor si asa mai departe
– realizarea unei liste lunare de cheltuieli, clasica lista care trebuie realizata in mod minutios pentru a nu ridica semne de intrebare si suficient de detaliat pentru a nu fi nevoie de lamuriri suplimentare
– tinerea unei evidente contabile care sa corespunda normelor in vigoare
– efectuarea platilor catre furnizorii de utilitati, care trebuie sa fie facuta in termenul facturat si fara de care intreg imobilul si intreaga asociatie de locatari are de suferit
– plata taxelor si impozitelor catre administratia locala
– nu in ultimul rand, incasarea sumelor restante de la locatari , catre trebuie facuta cu atentie si in timp util.

Foarte multe asociatii de locatari se bazeaza, spre exemplu, pe un unic administrator care sa poata gestiona toate problemele ivite in administrarea unei cladiri, in administrarea unui imobil sau administrarea de blocuri. Insa aceasta solutie poate fi una paguboasa, din mai multe motive, dar mai ales atunci cand discutam despre plata intarziata a unor facturi sau a intretinerii. O fima specializata va fi mereu cea mai buna alegere in acest domeniu, deoarece ne va putea ajuta sa gestionam plata facturilor sau a intretinerii si sa esalonam aceste plati in asa fel incat sa nu ne afecteze nici pe noi, nici pe locatarii nostri