Într-un mediu rezidențial – de condominii, un manager de clădire va supraveghea de obicei o echipă de muncitori sau receptioneri, personal de curatenie, electricieni și mecanici și, în funcție de dimensiunea cladirii in cauza, o echipă de personal administrativ.
Dacă dezvoltarea cuprinde mai multe blocuri, este obișnuit ca directorul clădirii să raporteze unui administrator imobiliar, deși ambele titluri au devenit interschimbabile. Într-o măsură mai mică, se folosește și termenul „manager de dezvoltare”. În mod tradițional, titlul acestui rol era „manager de condominiu “.
Disparitatea în titlurile postului poate reflecta unele diferențe în descrierea postului, dar, în esență, titlul care poate definește cel mai bine rolul si principalul aspect al postului de adiministrator de condominii se referă la funcționarea de zi cu zi a dezvoltare cu accent deosebit pe întreținerea, gestionarea personalului in cauza, sănătatea lor și siguranța și prezentarea clădirii sau a complexului rezidențial. Cea mai mare provocare în acest rol este de a gestiona așteptările rezidenților și de a le adaptarea la constrângerile bugetare și la cerințele legale prevalente.
O companie externă de administrare a proprietății care va emite și urmări taxele pentru servicii, va supraveghea bugetul anual și va aproba orice lucrări și cerințe suplimentare, astfel încât dezvoltarea să fie conformă cu legislația actuală în materie de sănătate și siguranță și să se asigure că dezvoltarea rezidențială, clădirea sau proprietatea este menținut în conformitate cu cerințele de leasing și cu acordul de nivel de serviciu determinat atât de leasing, cât și de taxa de serviciu percepută.
De asemenea, ei gestionează personalul de la fața locului (adică directorul clădirii și echipa sa). Aceștia fac acest lucru în numele deținătorului liber și sunt responsabili numai de întreținerea zonelor comunale și nu a apartamentelor în sine, care sunt denumite în jargonul de administrare a proprietății drept „incinte neproductive”.
Managerul clădirii, cu asistența și îndrumarea companiei de administrare pentru care lucrează, va implementa proiecte de renovare, întreținere și reparații, după cum este necesar. Provocarea poate fi, în multe cazuri, de a echilibra aceste cerințe cu priorități importante, cum ar fi cele dictate de legislația împotriva incendiilor, sănătății și siguranței, precum și respectarea codurilor de bună practică și conformitate ale industriei.
Atât dezvoltările rezidențiale, cât și cele comerciale variază foarte mult în funcție de standard, valoarea lor și acordul de nivel de serviciu furnizat va depinde de acești factori.
Cu ce poate insa sa va ajute o firma specializata de administrare condominii?
Ei bine, o firma specializata va poate ajuta sa :
- Gestionați asociația în limita bugetului
- Ajutați consiliul de administratie să mentina rezidenții informați și mulțumiți
- Oferiți acces la informațiile pertinente ale comunității
- Planificarea și managementul proiectelor ce au loc
- Ajutați consiliul să guverneze în mod eficient comunitatea
- Ajutați consiliul să construiască un puternic sentiment de comunitate
- Ajutați la aplicarea promisiunilor și restricțiilor în mod echitabil și consecvent
- Încurajați relații excelente cu furnizorii
- Fiți o resursă clara pentru provocările cu care se poate confrunta asociația
- Sa gasiti o tehnica de management unică, începând cu găsirea unor lideri buni
- Sa aveti succes pe termen lung pentru proprietate și rezidenți